Golden Beat Years

The Golden Beat Years forum intends to preserve the great songs made in the sixties and seventies.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Westerhof s Daily 875

Go down  Bericht [Pagina 1 van 1]

1 Westerhof s Daily 875 op zo maa 08, 2015 11:55 pm

Ton van Dijk

VAN EEN KOUDE KERMIS

Als klein jongetje bezocht ik samen met mijn vader en broertje een paar keer de kermis in Sneek, die daar elk jaar tijdens de Sneekweek in augustus neerstrijkt.

Met heit ( Friese woord voor vader ) in een botsauto was prachtig, en in een snelle draaimolen . Ik wilde dan altijd in de brandweer of politieauto, want die gingen veel sneller dan de paarden .

Dacht ik.

Beter - vond heit - dat ik tóch op een paard ging zitten. Ik zat dan hoger dan in een auto en had dan meer kans de pluim te pakken die de exploitant af en toe naar beneden liet zakken.
Als je die pakte mocht je als prijs gratis een paar rondjes extra meerijden !

Veel later, in de jaren zeventig bezocht ik als puber met vrienden nog een paar keer de kermis ,maar dat viel - vooral vanwege de hoge prijzen - tegen.

We keken meer naar de meisjes die daar rondliepen .

Uiteraard hadden wij geen idee dat de exploitanten heel veel standgeld voor een paar dagen moes(t)en betalen en hun apparaten  hadden afgesteld  op zoveel mogelijk geld verdienen.

Hier een radiodocumentaire over de ins en outs  van de kermis  :

http://www.woord.nl/luister.POMS_VPRO_783659.html

"" WINNEN WINNEN WINNEN !! ""

Laatst aangepast door Ton van Dijk op ma maa 09, 2015 1:59 am; in totaal 1 keer bewerkt

2 Re: Westerhof s Daily 875 op ma maa 09, 2015 12:40 am

Ton van Dijk

Vraag :Wat is de titel en wie de uitvoerende van het eerste nummer in de docu . > Op een dag..... .

3 Re: Westerhof s Daily 875 op ma maa 09, 2015 4:59 am

EriktB

Ton van Dijk schreef:...
We keken meer naar de meisjes die daar rondliepen ...

Brómmers kiek'n! geek

4 Re: Westerhof s Daily 875 op ma maa 09, 2015 7:12 am

EriktB

Ton van Dijk schreef:Vraag :Wat is de titel en wie de  uitvoerende van het eerste nummer in de docu . > Op een dag..... .  

Hoi Jille,

Volgens Shazam is het Alfred Newman met 'The prison song'.
Op YouTube kan ik deze niet vinden.

Groeten, Erik

5 Re: Westerhof s Daily 875 op ma maa 09, 2015 11:54 pm

Ton van Dijk

@Erik : het nummer dat ik bedoel start op 1.37 :" Een dag en de zon maakt iedereen weer blij enz enz

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: