Golden Beat Years

The Golden Beat Years forum intends to preserve the great songs made in the sixties and seventies.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Westerhof s Daily 877

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1 Westerhof s Daily 877 op zo mei 17, 2015 7:08 pm

Ton van Dijk

EUROVISIE SONGFESTIVAL

Vanaf 1973 was ik  kijker van het liedjesgala,maar ben al jaren geleden afgehaakt . Als Nederland aan de finale mee mag doen zie ik alleen het laatste uur, voor de korte samenvatting van de liedjes en  de puntentelling.

De meeste deelnemers en hun liedjes raken snel in de vergetelheid, behalve bij de verzamelaars van de speciaal voor het festival gemaakte singels , soms in meerdere talen gezongen.

In de jaren tachtig van de vorige eeuw werkte ik voor de radio oa in Brussel waar ik als dj veel grammofoonplaten kreeg van de platenfirma s, waaronder - in april / mei - veel songfestivalnummers. Acht van de tien kwamen niet op de playlist en werden als prijs weggegeven in radiospelletjes , verdwenen in het archief of ik nam ze mee naar Nederland voor de verzameling ( lees : verdwenen op alfabetische volgorde in een kast ).

Begin jaren negentig maakte ik enkele uren per week een programma bij de lokale omroep Sneek. De zender had als een van de weinige een ethervergunning en was in heel Friesland te ontvangen.

Een van mijn collega s daar was Jan ( niet zijn echte naam ) . Hij was een platenverzamelaar , maar dan vooral voor de handel. In - en verkoop .

Na een tv-programma te hebben gezien over een verzamelaarbeurs van alleen maar songfestivalnummers raakte hij enthousiast .

"Voor sommige singeltjes betalen ze wel honderd gulden ! "

"k Heb wel wat voor je liggen, neem ik voor je mee " zei ik.

Daar was ie erg blij mee, en een paar weken later vertelde hij vol trots dat hij voor sommige van die - gratis gekregen - plaatjes wel tachtig gulden per stuk had gekregen.

Zó dan !

" Maar , jij zocht toch nog naar het nummer > Fallin in and out of love van Johnny Nash ? "

" Ja "

" Kijk es wat ik hier voor je heb ! "

Hij haalde een verzamelelpee uit de tas met daarop het gezochte nummer.

"Heb ik twéé exemplaren van op de kop kunnen tikken, voor een knaak per stuk ! "

" Geweldig, hartelijk dank ! "

"Asjeblieft, hier heb je n em , voor zevenvijftig lullen we nergens meer over "

Laatst aangepast door Ton van Dijk op do mei 21, 2015 12:23 pm; in totaal 1 keer bewerkt

2 Re: Westerhof s Daily 877 op wo mei 20, 2015 10:41 pm

Gast

Gast
Leuke herinnering Jille!

Het nummer van Trijntje kan inmiddels ook alvast naar het 'halve-finale' archief... Sleep

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: