Golden Beat Years

The Golden Beat Years forum intends to preserve the great songs made in the sixties and seventies.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Westerhof s Daily 818

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1 Westerhof s Daily 818 op zo maa 17, 2013 2:01 pm

Ton van Dijk

EERSTE HULP BIJ DATEN DEEL TWEE

DE EERSTE STAP

KORT en PERSOONLIJK , dat zij de twee kernwoorden. Vaak is een berichtje van vijf zinnen al genoeg, mits je verwijst naar iets wat je is opgevallen aan zijn of haar profiel.

Zo kan een compliment, vraag of opmerking al genoeg zijn de deur op een kier te zetten.

VOORWERK

Het blijft lastig om online een goed beeld te vormen.

Chat een keer met elkaar, dan merk je vaak al of je op dezelfde golflengte zit qua intelligentie en humor.

Ook kun je een keer met elkaar bellen. Dat maakt de stap naar een date ook iets minder groot.

Mijd te allen tijde het gespreksonderwerp > vorige relaties.

WDAILY: Goed punt !! In het voor velen nog computerloze tijdperk, jaren 80 ontmoette je elkaar in -meestal-horecagelegenheden.

In mijn stamcafé had je al een voordeel, de meeste bezoekers hadden op dezelfde middelbare school of universiteit gezeten.

De gespreksonderwerpen varieerden van sport tot politiek of andere zaken die we belangrijk vonden.

Regelmatig raakte ik in gesprek met F., knappe goedlachse meid die Engels en Zweeds studeerde.

Vond ik interessant, net als zij die het "geweldig!" vond dat ik radioprogramma s maakte .

"Dan heb je vast veel platen ?"

"Nogal" antwoordde ik bescheiden.

"Wat leuk ! mag ik een keer langskomen ?"

We spraken af en ze nam afscheid met een dikke zoen.

"BINGO!" dacht ik , en de volgende dag kocht ik twee flessen rosé -modedrankje voor meiden in dat café in die tijd.

Een paar dagen later kwam ze op bezoek.

Het werd een gezellige avond , na een paar glazen wijn bekeek ze mijn elpee verzameling.

"Goh ! Heb je DIE ? Geweldig, de favoriet van mij ex ! "

"En DIE ook ! Toen waren we op vakantie in Zweden !"

Het was vóór - en ex ná .

"Je hebt toch wel een auto ?"

"Nee, en ook geen rijbewijs"

"Mijn ex reed in een gloednieuwe Mercedes !"

"Je woont hier leuk,kleine maar gezellige woning, huurhuis neem ik aan ?"

"Ja"

"Mij ex heeft een grote vrijstaande bungalow!"

Het > mijn exen ging maar door.

Rond middernacht ging ze naar huis.

Toen ze wegfietste riep ik : "GROETEN AAN JE EX ! "